top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תתמר עמישב

חלומות ותקוות לחינוך טוב יותר/תמר עמישב

"אל תקוו שיהיה יותר קל. תקוו שיהיה יותר טוב" (ג'ים רון)



התקופה האחרונה לא היתה קלה לכל אחד ואחת מאתנו, והאתגרים עוד לפנינו. לימדנו בדרכים שלא חלמנו עליהם, היו לנו הצלחות היו אתגרים ומה שבטוח לא היה פשוט. כעת, נוכל לקוות ולחלום. לקוות שיהיה יותר טוב למרות שיותר קל בטוח לא יהיה.


אנחנו בצומת דרכים קריטית. עם מה נמשיך? על מה נוותר? התקופה הקרובה תהיה דינמית ומה שהיה הוא כנראה לא מה שיהיה. אז במה נתמקד?


1. למידה דיפרנציאלית בכתה הטרוגנית

כל מורה שעוסקת בחינוך מיוחד יכולה לספר על חוויותיה לאחרונה: הילדים חזרו לכתה והפערים ביניהם גדלו. הפערים גדלו בעיקר בגלל היכולות של כל ילד ומשפחתו להנגיש את הלמידה בבית. היו ילדים שהיו פנויים ללמידה, היו כאלה שפחות, היו ילדים עם גישה לאמצעים טכנולוגיים והיו כאלה שהסתפקו במועט. כדי שנוכל לתת מענה לרמות שונות ולילדים שונים נצטרך לתת מענה דיפרנציאלי מיטבי בכתה.


2. טיפוח עצמאות

טיפוח עצמאות היא קריטית כמו שלא היתה מעולם. אם נרצה שתלמידינו יוכלו ללמוד בבית נצטרך להתחיל לחשוב כיצד לעזור להם לפתח הנעה עצמית, מוטבציה ללמידה ולפתח מטרות אישיות.


3. טכנולוגיה כתוספת, לא תחליף.

הוראה סנכרונית, א-סנכרונית, זום, גוגל דוקס, פדלט, אייקסט.....

הטכנולוגיה של ימינו היא ברכה, בלעדיה תקופתינו היתה דלה יותר, עצובה יותר ובודדה יותר. אך היא איננה מחליפה הוראה משמעותית. הזמן שהילדים נמצאים במסגרות חייבת להיות מוקדשת לפיתוח מיומנויות המאה 21. פרויקטים כגון PBL יעזרו לילדים להיות פעילים בצורה משמעותית בטווח הארוך. אם ננצל את הזמן לעזור לילדים לחקור נושאים משמעותיים ורלוונטיים הם יוכלו להמשיך ללמוד, לחקור ולהתקדם גם בבית.


4. שותפות הורים מורים

הקשר בין הורים ומורים חייב להתהדק היום יותר מתמיד. רק יחד נוכל לקדם את ילדינו ותלמידנו בצורה המיטבית ביותר.


5. פיתוח אסטרגיות רגשיות קוגניטיביות

המצב הלא יציב יקשה עלינו כמורים להתרכז, ולתפקד בצורה מיטבית. גם תלמידינו ירגישו כך. כדי שנוכל לתפקד בצורה הטובה ביותר במצב לא פשוט נצטרך ללמוד אסטרגיות אפקטיביות לניהול זמן, ויסות רגש ופתרון בעיות ולהעניק את המתנה הזו גם לתלמידינו.


כדאי שננצל את הזמן הקרוב של הפוגה חלקית להיות פרואקטיביים: לתכנן את התקופה הבאה כדי להגיע אליה מוכנים. רק עם תכנון נכון ויעיל נוכל לצמוח, להצמיח ולשתול זרעים שיניבו לאורך זמן.


עם איזה נקודה אתם מסכימים? על מה אתם חולקים?

כתבו לי: tamaramishav@gmail.com


שלכם,

תמר


תמר עמישב

מדריכה מרצה

ואמא לחמישה בנים ובת




122 צפיות0 תגובות
bottom of page